Principală » 07.11.2024 Anunț Concurs – Inspector principal (mun. Cahul) în cadrul Direcției siguranța navigației interioare

07.11.2024 Anunț Concurs – Inspector principal (mun. Cahul) în cadrul Direcției siguranța navigației interioare

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:

Direcția siguranța navigației interioare

1. Inspector principal – 1 unitate  

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5

Direcția siguranța navigației interioare

Funcția publică – inspector principal

Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea controlului respectării de către persoanele fizice și juridice a cadrului de reglementare a siguranței navigației interioare, protecției consumatorilor și supravegherii pieței în conformitate cu standardele internaționale.

Sarcini de bază:

1) Supravegherea și asigurarea controlului respectării de către persoanele fizice și juridice a cadrului normativ în domeniul navigației interioare pe căile navigabile interioare și bazinele acvatice ale Republicii Moldova, constatarea contravențiilor în domeniul de competență, emiterea prescripțiilor de înlăturare a neconformităților depistate.

2) Acordarea suportului consultativ persoanelor fizice şi juridice care practică activitate de întreprinzător, prin participarea în procesul de informare a agenților economici și persoanelor fizice-armatori/proprietari de ambarcațiuni privind cerințele tehnice de exploatare și regulile de navigație interioară;

3) Participarea la elaborarea actelor normative în domeniul de competență a subdiviziunii, elaborarea și actualizarea listelor de verificare conform legislației din domeniu controlului de stat a activității de întreprinzător.

4) Participarea la investigarea incidentelor și accidentelor pe căile navigabile interne ale Republicii Moldova.

5) Participarea la elaborarea planurilor anuale și strategice a controalelor de stat a activității de întreprinzător, planului anual de acțiuni la nivel de organ de control în baza obiectivelor și indicatorilor de risc, asigurarea aprobării, înregistrării și publicării acestora, crearea şi menţinerea sistemului de date necesar aplicării criteriilor de risc.

6) Colaborarea cu organele de ocrotire a normelor de drept, autoritățile publice centrale și locale, organele de specialitate din domeniul transport naval din străinătate, în procesul de supraveghere a siguranței navigației interioare.

7) Participarea la activitățile de supraveghere și control a respectării de către persoanele fizice și juridice a cadrului normativ în domeniul navigației interioare pe căile navigabile interioare și bazinele acvatice ale Republicii Moldova, protecției consumatorilor și supravegherii pieței în conformitate cu standardele internaționale.

Condițiile de participare la concurs:

  • deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare de licență sau echivalente în drept/transport naval/administrare publică;
  • în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate;
  • domiciliat în una din localitățile limitrofe cu or. Cahul.

Experiență:

  • 1,5 an de experiență profesională în domeniul transportului naval/jurisprudență, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  • Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval și controlului de stat;
  • Cunoașterea legislației administrative, civile și contravenționale;
  • Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  • Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
  • Cunoștințe de operare la calculator Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcţie:

de la 10580 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor specific – 20%.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția de inspector principal

Acte normative în domeniul administrației publice

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
  • Codul contravențional al Republicii Moldova nr. 218/2008;
  • Legea nr. 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
  • Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
  • Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.

Acte normative în domeniul de specialitate

  • Legea nr. 176/2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova.
  • Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător.
  • Legea nr. 131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător.
  • Legea nr. 105/2003 privind protecţia consumatorilor.
  • Legea nr. 162/2023 privind supravegherea pieței și conformitatea produselor
  • Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  • formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • documente ce atestă experiența de muncă;
  • cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 29 noiembrie 2024, ora 17-00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511,

Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.