Principală » 07.11.2024 Anunț Concurs – Specialist principal în cadrul Serviciului tehnologia informațiilor și comunicațiilor

07.11.2024 Anunț Concurs – Specialist principal în cadrul Serviciului tehnologia informațiilor și comunicațiilor

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:

Serviciul tehnologia informațiilor și comunicațiilor

1. Specialist principal – 1 unitate  

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5

Serviciul tehnologia informațiilor și comunicațiilor

Funcția publică – specialist principal

Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea implementării eficiente a cadrului normativ din domeniul TIC în activitatea autorității publice și în sectorul transportului naval.

Sarcini de bază:

1) Monitorizarea evoluției cadrului normativ din domeniul TIC în administrația publică și în sectorul transportului naval, participarea la elaborarea proiectelor de acte administrative privind aplicarea şi executarea reglementărilor TIC în domeniul de competență al agenției.

2) Participarea în cadrul procedurilor de planificare a activităților Agenției privind necesarul de bunuri și servicii în domeniul sistemelor și tehnologiilor informaționale, coordonarea contractelor de achiziții în domeniul TIC și avizarea acestora la AGE.

3) Implementarea cerințelor legale de asigurare a securității cibernetice a sistemelor și resurselor informaționale, echipamentelor și soft-urilor din dotarea Agenției.

4) Elaborarea și aplicarea procedurilor de implementare, dezvoltare și mentenanță a sistemelor informaționale utilizate de Agenție, în vederea executării prevederilor legale în asigurarea interoperabilității cu sistemele informaționale naționale și internaționale.

5) Asigurarea respectării cerințelor tehnice minime stabilite pentru suportul PC-urilor de birou, administrarea și mentenanța sistemelor și echipamentelor de rețea, rețelei locale de calculatoare, dispozitivelor de imprimare, copiere și scanare, acordarea suportului tehnic pentru utilizatori.

Condițiile de participare la concurs:

  • deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare de licență sau echivalente în tehnologiile informației/proiectarea și administrarea sistemelor informaționale/dezvoltarea produselor program și a aplicațiilor;
  • în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Experiență:

  • 1 an de experiență profesională în domeniul tehnologiilor informației, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  • Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
  • Cunoașterea legislației în domeniul tehnologiilor informației și securității cibernetice;
  • Cunoașterea legislației administrative și contravenționale;
  • Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  • Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;

Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de acte normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcţie:

de la 8780 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor cu caracter specific – 20%.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția de specialist principal

Acte normative în domeniul administrației publice

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Legea nr. 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
  • Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Acte normative în domeniul de specialitate:

  • Legea nr. 48/2023 privind securitatea cibernetică;
  • Legea nr. 20/2009 privind prevenirea şi combaterea criminalităţii informatice;
  • Legea nr. 299/2017 privind aprobarea Concepţiei securităţii informaţionale a Republicii Moldova;
  • Legea nr. 124/2022 privind identificarea electronica și serviciile de încredere;
  • Legea nr.467/2003 cu privire la informatizare şi la resursele informaţionale de stat;
  • Lege nr. 142/2018 cu privire la schimbul de date și interoperabiltate;
  • Legea nr. 133 din  08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal;
  • Hotărârea Parlamentului nr. 257/2018 privind aprobarea Strategiei securității informaționale a Republicii Moldova pentru anii 2019–2024 și a Planului de acțiuni pentru implementarea acesteia;
  • Hotărârea Guvernului nr. 650/2023 cu privire la aprobarea Strategiei de transformare digitală a Republicii Moldova pentru anii 2023-2030;
  • Hotărârea Guvernului nr. 201/2017 privind aprobarea Cerințelor minime obligatorii de securitate cibernetică.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  • formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • documente ce atestă experiența de muncă;
  • cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 29 noiembrie 2024, ora 17-00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511,

Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.