A N U N Ț
cu privire la condițiile de desfășurare a concursului
pentru ocuparea funcției vacante
în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacante:
Serviciul audit intern
1. Auditor intern – 1 unitate
Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova
Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5
Serviciul audit intern
Funcția publică – auditor intern
Scopul general al funcției: Desfășurarea misiunilor de audit intern prin acordarea consultantei și evaluarea independentă, imparțială și obiectivă privind eficacitatea și conformitatea sistemului de contor intern managerial și anumite activități/procese din cadrul MIDR, oferind recomandări pentru perfecționarea acestuia.
Sarcinile de bază:
- Stabilirea obiectivelor misiunii de audit intern, elaborarea planurilor strategice şi anuale de audit în cadrul entității;
- Efectuarea activității de audit intern în scopul evaluării sistemului de management financiar şi control al entității;
- Desfășurarea misiunilor de audit, conform planului aprobat;
- Elaborarea rapoartelor privind rezultatele misiunii de audit, prezentarea acestora conducerii ANRM, oferirea recomandărilor corespunzătoare;
- Monitorizarea implementării recomandărilor de către conducătorul entității audiate.
Condițiile de bază pentru ocuparea funcției publice vacante în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă – superioare, de licență în domeniul auditului intern, economiei sau administrației publice, inclusiv Certificat de calificare al auditorului din sectorul public;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Experiență: cel puțin1 an experiență profesională în domeniu constituie un avantaj;
Cunoștințe:
- Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
- Cunoașterea cerințelor naționale și internaționale a sistemelor de management și procedurilor de audit intern;
- Cunoașterea codul etic al auditorului intern;
- Cunoașterea principiilor și tehnicilor contabile, principiilor de bază în economie și domeniul juridic;
- Cunoștințe generale cu privire la exercitarea auditului intern în instituțiile publice;
- Cunoașterea unei limbi de circulație internațională, nivel B1;
- Abilități de utilizare a computerului: MC Office, Excel, Power Point, Internet.
Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.
Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, liber de manifestări de corupție, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).
Salariu de funcție: de la 9530 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar (plus adaos lunar în valoare de 20% și adaos pentru performanță pînă la 10%).
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția din cadrul Serviciului audit intern
- Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigației maritime comerciale al Republicii Moldova;
- Hotărârea Guvernului nr.557/2019 cu privire la aprobarea Codului etic al auditorului intern și a Cartei de audit intern;
- Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 153/2018 cu privire la aprobarea Standardelor Naționale de Audit Intern;
- Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 4/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind autoevaluarea, raportarea sistemului de control intern managerial și emiterea Declarației de răspundere managerială;
- Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 176/2019 cu privire la aprobarea Regulamentului privind raportarea activității de audit intern în sectorul public;
- Ordinul Ministerului Finanțelor nr. 161/2020 privind aprobarea Normelor de audit intern în sectorul public;
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
- formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- documente ce atestă experiența de muncă;
- cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
- documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 01 Aprilie 2024, ora 17-00.
Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511.
Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md
Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.