A N U N Ț
cu privire la condițiile de desfășurare a concursului
pentru ocuparea funcției vacante
în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:
Serviciul supravegherea pieței și soluționarea disputelor
1. Inspector principal – 1 unitate
Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova
Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5
Serviciul supravegherea pieței și soluționarea disputelor
Funcția publică – inspector principal
Scopul general al funcției: Să asigure supravegherea respectării de către persoanele fizice și juridice a cadrului normativ în domeniul protecției consumatorului și introducerii pe piață și punerii în circulație a produselor nealimentare în domeniul transportului naval și activităților conexe, inclusiv prin exercitarea controlului de stat asupra activității de întreprinzător în condițiile prevederilor legislației naționale în domeniu.
Sarcini de bază:
- Organizarea activităților de control de stat a activității de întreprinzător în cadrul ANRM.
- Exercitarea supravegherii și controlului asupra aplicării de către agenții economici ce activează în transportul naval a normelor și legislației în domeniul protecției consumatorului și reglementării pieței ambarcațiunilor, motovehiculelor nautice și echipamentelor maritime.
- Planificarea, organizarea și realizarea activităților de informare în domeniul protecției consumatorului și reglementării pieței ambarcațiunilor, motovehiculelor nautice și echipamentelor maritime.
- Participarea la armonizarea legislației naționale în domeniul transportului naval la cea comunitară.
Condițiile de participare la concurs:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă- superioare de licență sau echivalente în domeniul juridic, în domeniul naval;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Experiență: cel puțin 1,5 ani de experiență profesională în domeniul juridic, administrația publică, experiența în serviciul public constituie un avantaj.
Cunoștințe:
- Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
- Cunoașterea legislației administrative, civile, contravenționale, de executare și penale;
- Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
- Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
- Cunoștințe de operare la calculator Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.
Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).
Salariu de funcție: de la 10580 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar (plus adaos lunar în valoare de 20% și adaos pentru performanță pînă la 10%).
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția de inspector principal
- Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigaţiei maritime comerciale al Republicii Moldova.
- Legea nr. 160/2011 privind reglementarea prin autorizare a activităţii de întreprinzător.
- Legea nr. 131/2012 privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător.
- Legea nr. 105/2003 privind protecţia consumatorilor.
- Legea nr. 7/2016 privind supravegherea pieţei în ceea ce privește comercializarea produselor nealimentare.
- Legea nr. 162/2023 privind supravegherea pieței și conformitatea produselor.
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
- formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- documente ce atestă experiența de muncă;
- cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
- documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 01 Aprilie 2024, ora 17-00.
Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511.
Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md
Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.