Principală » 15.11.2024 Anunț Concurs – Șef serviciu controlul statului port/statului pavilion

15.11.2024 Anunț Concurs – Șef serviciu controlul statului port/statului pavilion

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:

Serviciul controlul statului port/statului pavilion

1. Șef serviciu – 1 unitate  

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5

Serviciul controlul statului port/statului pavilion

Funcția publică – Șef serviciu

Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea implementării eficiente a politicilor privind respectarea obligațiilor de stat-port și stat-pavilion pentru îmbunătățirea siguranței navigației maritime în conformitate cu standardele internaționale.

Sarcini de bază:

1) Organizarea și asigurarea realizării managementul funcțional al activității subdiviziunii;

2) Elaborarea și participarea la elaborarea proiectelor actelor normative și implementarea politicilor statului în domeniul aferent subdiviziunii, și dezvoltarea procedurilor pentru îmbunătățirea siguranței navigației maritime în conformitate cu standardele internaționale;

3) Organizarea și asigurarea desfășurării inspecțiilor statului pavilion, întocmirea rapoartelor de inspecție și proceselor-verbale, înaintarea prescripțiilor necesare, coordonarea măsurilor corective întreprinse de către armatori/operatori în scopul înlăturării neajunsurilor depistate la bordul navelor examinate, monitorizarea periodică a navelor la care au fost depistate neconformități și a acțiunilor de înlăturare a neconformităților depistate, cu elaborarea măsurilor de prevenție și eliminare a carențelor;

4) Organizarea și asigurarea desfășurării controlului statului portului a navelor sub pavilionul altor state, ce fac escală în Complexul portuar Giurgiulești, întocmirea rapoartelor de inspecție și proceselor-verbale, înaintarea prescripțiilor necesare, coordonarea măsurilor corective, și conlucrarea cu administrațiile maritime ale altor state și organizațiile cu rol de inspecție și control recunoscute în aspectele ce ține de înlăturarea deficiențelor depistate la bordul navelor sub pavilionul acestora;

5) Monitorizarea și analiza performanței organizațiilor recunoscute, întocmirea și eliberarea autorizațiilor, certificatelor de scutire, scrisorilor confirmative și altor documente ale statului pavilion ce derivă din prevederile tratatelor internaționale din domeniu, și nu cad sub incidența Legii nr.131/2012 și Legii nr.160/2011;

6)  Asigurarea reprezentării Agenției Navale la ședințele memorandumurilor privind controlul statului port;

7)  Actualizarea și revizuirea procedurilor și politicilor sistemului ISM și ISPS în conformitate cu modificările legislative și cu cele mai bune practici din domeniu.

Condițiile de participare la concurs:

  • deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare de licență sau echivalente în transport naval;
  • în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
  • certificat de competență II/2 sau II/3 ofițer punte, III/2 sau III/3  ofițer mecanic conform codului STCW la nivel managerial, precum și să posede cunoștințe tehnice despre nave și exploatarea acestora;

Experiență:

  • 3 ani de experiență profesională privind efectuarea serviciului pe mare ca ofițer de punte sau ofițer mecanic, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  • Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
  • Cunoașterea legislației administrative, civile, contravenționale, de executare și penale;
  • Cunoașterea convențiilor internaționale din domeniu (SOLAS; MARPOL, LL, TONNAGE, COLREG, CLC, STCW/STCW Code);
  • Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  • Cunoașterea limbii de stat, cunoașterea limbii engleze nivel B2. Cunoașterea altor limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
  • Cunoștințe de operare la calculator Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcţie:

de la 12500 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor specific – 20%.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția de șef serviciu

Acte normative în domeniul administrației publice

  • Constituția Republicii Moldova;
  • Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;
  • Codul contravențional al Republicii Moldova nr. 218/2008;
  • Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;

Acte normative în domeniul de specialitate

  • Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigaţiei maritime comerciale al Republicii Moldova;
  • Legea nr. 395/2006 pentru aderarea Republicii Moldova la Convenţia Naţiunilor Unite asupra dreptului mării şi la Acordul referitor la aplicarea părţii a XI-a a Convenţiei Naţiunilor Unite asupra dreptului mării;
  • Hotărârea Guvernului nr. 183/2024 pentru aprobarea Regulamentului-cadru cu privire la respectarea obligațiilor statului port;
  • Hotărârea Guvernului nr. 23/2024 privind consolidarea securității portuare și a securității la bordul navelor;
  • Hotărârea Guvernului nr. 342/2024 cu privire la aprobarea Regulamentului privind regimul de muncă al echipajului navei;
  • Hotărârea Guvernului Nr. 298/2024 cu privire la aprobarea Regulamentului privind procedurile de determinare a echipajului minim echipat în condiții de siguranță pentru navele maritime și/sau mixte sub pavilionul Republicii Moldova;
  • Hotărârea Guvernului nr. 441/2023 pentru aprobarea Regulamentului privind siguranța navigației maritime;
  • Hotărârea Guvernului nr. 1035/2023 сu privire la aprobarea Regulilor de înregistrare de stat a navelor în Republica Moldova
  • Hotărârea Guvernului nr. 155/2023 cu privire la recunoașterea organizațiilor cu rol de inspecție și control al navelor
  • Hotărârea Guvernului nr. 414/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind respectarea obligațiilor statului de pavilion;
  • Hotărârea Guvernului nr. 76/2020 cu privire la aprobarea Normelor metodologice privind punerea în aplicare a prevederilor Codului internațional de management pentru siguranța exploatării navelor și pentru prevenirea poluării (Codul ISM);
  • Hotărârea Guvernului nr. 2/2020 privind aprobarea Regulamentului cu privire la normele și standardele comune pentru organizațiile cu rol de inspecție și control al navelor de circulație maritimă și mixtă, precum și pentru activitățile în domeniu ale administrațiilor maritime și abrogarea Hotărârii Guvernului nr.1608/2003 cu privire la recunoașterea societăților internaționale de clasificare a navelor;
  • Hotărârea Guvernului nr. 733/2016 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la stabilirea unor cerinţe referitoare la coca dublă sau a unor standarde de proiectare echivalente pentru petrolierele cu cocă simplă;
  • Hotărârea Guvernului nr. 414/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind reducerea conţinutului de sulf din anumiţi combustibili lichizi;
  • Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  • formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • documente ce atestă experiența de muncă;
  • cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 05 decembrie 2024, ora 17-00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511,

Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.