A N U N Ț
cu privire la condițiile de desfășurare a concursului
pentru ocuparea funcției vacante
în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:
Direcția juridică, cooperare internațională și comunicare
1. Specialist principal – 1 unitate
Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova
Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5
Direcția juridică, cooperare internațională și comunicare
Funcția publică – specialist principal
Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea respectării cadrului normativ de reglementare privind accesul la informațiile de interes public și coordonarea eficientă a tuturor activităților de comunicare și relații publice.
Sarcini de bază:
1) Implementarea reglementărilor privind accesul la informațiile de interes public în exercitarea atribuțiilor de administrator al conținutului informațional al paginii web a ANRM și altor platforme de socializare și gestionarea informației privind activitatea acesteia.
2) Elaborarea și realizarea planului de comunicare privind promovarea politicilor inițiate și realizate în domeniul naval.
3) Redactarea și difuzarea comunicatelor și materialelor de presă despre activitatea Agenției.
4) Coordonarea pregătirii și desfășurării evenimentelor publice organizate de ANRM, și asigurarea participării la alte evenimente a reprezentanților agenției.
5) Organizarea conferințelor de presă, interviurilor și declarațiilor pentru presă cu participarea conducerii agenției.
Condițiile de participare la concurs:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
- are capacitate deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare de licență sau echivalente în comunicare/relații publice/științe sociale/jurnalism/filologie;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
- nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Experiență:
- 1 an de experiență profesională în domeniul comunicare și relații publice, experiența în serviciul public constituie un avantaj.
Cunoștințe:
- Cunoașterea legislației în domeniile de activitate atribuite în competența ANRM;
- Cunoașterea legislației privind accesul la informațiile de interes public, privind transparența în procesul decizional, privind presa;
- Cunoașterea tehnicilor și modalităților de promovare a imaginii a unei autorități/instituții, de gestionare a conturilor în rețelele de socializare;
- Cunoașterea limbii engleze (nivel B1);
- Cunoștințe de operare/programare la calculator (MC Office, Internet Browser)
Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.
Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).
Salariu de funcţie:
de la 8780 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor cu caracter specific – 20%.
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs
Acte normative
- Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigației maritime comerciale al Republicii Moldova;
- Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
- Legea nr. 148/2023 privind accesul la informațiile de interes public;
- Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova;
- Hotărârea Guvernului nr. 728/2023 cu privire la site-urile web oficiale ale autorităților și instituțiilor publice și cerințele minime privind profilurile de socializare ale acestora;
- Hotărârea Guvernului nr. 250/2024 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea audienței;
Surse de informare
- www.narm.md
- www.midr.gov.md
- www.cancelaria.gov.md
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
- formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
- documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
- cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
- documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă:
Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).
Cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Actele de studii specificate la sbp. 3), obținute în străinătate se prezintă, după caz, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 05 decembrie 2024, ora 17:00.
Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511.
Persoana de contact: ȘCOLNÎI Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md
Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.