Principală » 15.11.2024 Anunț Concurs – Specialist principal în cadrul Secției economico-financiară

15.11.2024 Anunț Concurs – Specialist principal în cadrul Secției economico-financiară

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:

Secția economico-financiară

1. Specialist principal – 1 unitate  

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5

Secția economico-financiară

Funcția publică – specialist principal

Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea planificării, controlului și gestionării eficiente a resurselor financiare ale Agenției.

Sarcini de bază:

1) Analiza și monitorizarea cheltuielilor și veniturilor pentru a asigura respectarea bugetului aprobat.

2) Implementarea prevederilor legale privind asigurarea respectării drepturile salariale ale angajaților.

3) Efectuarea calculului plăților aferente reținerilor din salariu, asigurarea achitării acestora prin sistemul Trezoreriei de Stat.

4) Asigurarea executării cadrului normativ de reglementare a calculului și achitării cheltuielilor aferente deplasărilor în interes de serviciu și întocmirea dărilor de seamă.

5) Participarea la elaborarea și prezentarea dărilor de seamă generale lunare, trimestriale și anuale prezentate organelor fiscale respective în termenii stabiliți.

6)  Întocmirea Notei de Contabilitate Nr. 5, Nr. 5a, Nr. 8, Nr.17.

Condițiile de participare la concurs:

  • deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  • posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;
  • are capacitate deplină de exerciţiu;
  • nu a împlinit vîrsta de 63 de ani;
  • are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă – superioare de licență sau echivalente în economie/contabilitate;
  • în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a), b) și f) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  • nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
  • nu are interdicția de a ocupa o funcţie publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Experiență:

  • 1 an de experiență profesională în domeniul economie/contabilitate, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  • Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
  • Cunoașterea legislației în domeniul evidenței contabile;
  • Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  • Cunoașterea limbii de stat. Cunoașterea unei limbi de circulație internațională constituie un avantaj;
  • Cunoașterea de instrumente și modalități de comunicare;
  • Cunoștințe de operare la calculator 1C-Buget, Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcţie:

de la 8780 lei (brut) potrivit Legii nr. 270 /2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția de inspector superior

Acte normative în domeniul administrației publice

  • Legea nr. 181/2014 finanţelor publice şi responsabilităţii bugetar-fiscale;
  • Legea nr.131/2015 privind achizițiile publice;
  • Codul Fiscal al Republicii Moldova nr. 1163/1997;
  • Codul Muncii al Republicii Moldova nr. 154/2003;
  • Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
  • Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  • Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
  • Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova;
  • Ordinul MF nr. 216/2015 cu privire la aprobarea Planului de conturi contabile în sistemul bugetar şi a Normelor metodologice privind evidența contabilă și raportarea financiară în sistemul bugetar.

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  • formularul de participare (anexa >>>>click aici<<<<);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • documente ce atestă experiența de muncă;
  • cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declarația pe propria răspundere privind absența antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 05 decembrie 2024, ora 17-00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511,

Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.