Principală » 18.03.2025 Anunț Concurs-specialist principal în cadrul Direcției juridice, cooperare internațională și comunicare (1 unitate)

18.03.2025 Anunț Concurs-specialist principal în cadrul Direcției juridice, cooperare internațională și comunicare (1 unitate)

A N U N Ț

cu privire la condițiile de desfășurare a concursului

pentru ocuparea funcției vacante

în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacante:

Direcția juridică, cooperare internațională și comunicare

1. Specialist principal – 1 unitate   

Informația necesară:

Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova

Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hâncești, nr. 53, etajul 5

Direcția juridică, cooperare internațională și comunicare

Funcția publică – specialist principal

Scopul general al funcției: asigurarea juridică a activității ANRM, în vederea respectării uniforme a legislației în domeniile de activitate atribuite în competența acesteia, avizarea și expertizarea juridică a proiectelor actelor normative, inclusiv elaborarea actelor normative precum și reprezentarea în modul stabilit de legislație ANRM în cadrul organizațiilor internaționale din domeniul transportului naval;

Sarcini de bază:

  1. Elaborarea și participarea la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul transportului naval, proiectelor de acorduri bilaterale/multilaterale între ANRM și autorități similare din alte state.
  2. Elaborarea avizelor la proiectele actelor normative, parvenite în adresa ANRM, inclusiv proiectelor acordurilor bilaterale/multilaterale ce țin de domeniul transportului naval.
  3. Asigurarea efectuării expertizei juridice a proiectelor ordinelor, instrucțiunilor, dispozițiilor şi altor acte normative din domeniul transportului naval, inclusiv elaborarea propunerilor de modificare sau abrogare a acestora.
  4. Asigurarea examinării juridice a actelor departamentale, inclusiv cu caracter individual ce țin de managementul resurselor umane în cadrul ANRM.
  5. Asigurarea participării în cadrul ședințelor și cooperarea cu organizațiile internaționale din domeniul transportului naval (ex. IMO, Comisia Dunării, TCT, BS MoU și Paris MoU etc, CESNI, ILO, etc.).
  6. Monitorizarea activității privind realizarea angajamentelor pe domeniul de competență al ANRM în cadrul organismelor internaționale de profil.

Condițiile de participare la concurs:

  1. deține cetățenia Republicii Moldova;
  2. cunoaște limba română;
  3. are capacitate deplină de exercițiu;
  4. nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
  5. are studii superioare de licență sau echivalente -în domeniul administrației publice, dreptului, relațiilor internaționale.
  6. în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcție publică, inclusiv dintr‑o funcție publică cu statut special, conform art. 64 alin. (1) lit. a) și b) al Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
  7. în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională nu are înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art. 7 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 325/2013 privind evaluarea integrității instituționale;
  8. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
  9. nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție.
  10. nu are interdicția de a ocupa o funcție publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Experiență:  1 an de experiență profesională în domeniu, experiența în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoștințe:

  1. cunoașterea legislației în domeniile de activitate atribuite în competența ANRM;
  2. cunoașterea limbii engleze (nivel B2);
  3. cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
  4. cunoștințe de operare/programare la calculator (MC Office, Internet Browser);

Abilități: lucru cu informația, comunicare eficientă, aplanare a situațiilor de conflict, lucrul în echipă, analiză și sinteză, consultare, prezentare, exercitarea autonomă a sarcinilor de serviciu;

Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).

Salariu de funcție: de la 8780  lei (brut) potrivit Legii nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar. Spor cu caracter specific – 20%.

Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs

Acte normative

  1. Legea nr. 595/1999 privind tratatele internaționale ale Republicii Moldova;
  2. Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigației maritime comerciale al Republicii Moldova;
  3. Legea nr. 112/2014 pentru ratificarea Acordului de Asociere între Republica Moldova, pe de o parte, şi Uniunea Europeană şi Comunitatea Europeană a Energiei Atomice şi statele membre ale acestora, pe de altă parte;
  4. Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
  5. Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
  6. Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova;
  7. Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;

Surse de informare

  1.  www.narm.md 
  2. www.midr.gov.md
  3. www.mfa.gov.md

Persoanele interesate pot depune personal/prin poștă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:

  1. formularul de participare (anexă >>>>click aici https://cariere.gov.md/ro/alte-documente-utile-3488.html<<<<);
  2. copia buletinului de identitate;
  3. copiile diplomelor de studii, după caz, însoțit de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării;
  4. copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare relevante funcției publice vacante;
  5. documentele ce atestă experiența profesională de exercitare efectivă a atribuțiilor de serviciu (copia carnetului de muncă, certificatele privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  6. cazierul judiciar;
  7. documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar acest lucru.

Notă:

Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicității acestora. Candidații depun documentele personal, prin poștă sau e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Actele de studii specificate la sbp. 3), obținute în străinătate se prezintă, după caz, însoțite de certificatul de recunoaștere și echivalare, eliberat de Ministerul Educației și Cercetării, în termen de 30 de zile de la data la care candidatul a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este –   11 aprilie 2025, ora 17:00.

Adresa poștală a ANRM: MD-2028, mun. Chișinău, șos. Hâncești, 53, etajul 5, bir. 511.

Persoana de contact: ȘCOLNÎI Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md

Informația despre data și ora probei scrise și a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum și va fi adusă la cunoștință fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.

Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.