A N U N Ț
cu privire la condițiile de desfășurare a concursului
pentru ocuparea funcției publice vacante
în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcției publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, Agenția Navală a Republicii Moldova anunță concursul pentru următoarea funcție vacantă:
Direcția examinare tehnică a navelor de navigaţie internă, securitatea şi supravegherea exploatării navelor de navigaţie internă şi tonaj mic
- Șef direcție – 1 unitate
Informația necesară:
Denumirea autorității publice: Agenția Navală a Republicii Moldova
Sediul autorității: mun. Chișinău, șos. Hîncești, nr. 53, etajul 5
Direcția examinare tehnică a navelor de navigaţie internă, securitatea şi supravegherea exploatării navelor de navigaţie internă şi tonaj mic.
Funcția publică – șef Direcție
Scopul general al funcției: Să contribuie la realizarea misiunii și obiectivelor strategice ale ANRM prin asigurarea securității şi supravegherii exploatării navelor de navigaţie internă şi tonaj mic.
Sarcinile de bază:
1) Organizarea și managementul activității Direcției;
2) Elaborarea documentelor și proiectelor de acte normative în domeniul transportului naval intern;
3) Coordonarea și supravegherea tehnică a exploatării în siguranță a navelor de navigație internă și tonaj mic;
4) Monitorizarea securității și siguranței navigației pe căile navigabile interne și bazinele acvatice ale Republicii Moldova pe care se exploatează nave de navigație internă și ambarcațiuni.
Condițiile de bază pentru ocuparea funcției publice vacante în cadrul Agenției Navale a Republicii Moldova:
a) deține cetățenia Republicii Moldova;
b) posedă limba de stat în limitele stabilite de lege;
c) are capacitate deplină de exercițiu;
d) nu a împlinit vârsta de 63 de ani;
e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătății, pentru exercitarea funcției publice, conform certificatului medical eliberat de instituția medicală abilitată, dacă pentru funcția respectivă sunt stabilite cerințe speciale de sănătate;
f) are studiile necesare prevăzute pentru funcția publică respectivă – superioare, de licență în domeniul transportului naval (proiectarea și construcția navelor; inginerie navală; navigația (conducerea și exploatarea navelor));
g) în ultimii 5 ani nu a fost destituită dintr-o funcție publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) al Legii nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție;
i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcții sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinței judecătorești definitive prin care s-a dispus această interdicție;
j) nu are interdicția de a ocupa o funcție publică sau de demnitate publică, ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.
Experiență:
- cel puțin 3 ani experiență în calitate de personal brevetat la bordul navelor (punte/mașini), sau la șantier naval/instituție de proiectări navale/societate de clasificare;
- 3 ani de experiență în serviciul public constituie un avantaj.
Cunoștințe:
- Cunoașterea legislației în domeniul transportului naval;
- Cunoașterea tratatelor internaționale din domeniu;
- Cunoașterea practicilor naționale și internaționale în domeniu;
- Cunoașterea unei limbi de circulație internațională nivel B2;
- Cunoștințe de operare la calculator Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Abilități: de lucru cu informația, analiză și sinteză, elaborare de acte normative, soluționare a problemelor de complexitate înaltă, consultare, instruire, prezentare, comunicare eficientă, lucru în echipă, de exercitare autonomă a sarcinilor de serviciu.
Atitudini/comportamente: integritate, lipsa manifestărilor de corupție, respectarea interesului public, desfășurarea activităților în mod etic, liber de manifestări de corupție, respect pentru drepturile omului, nediscriminare și egalitate de gen; deschidere față de cetățeni, mass-media și societatea civilă; inițiativă; perseverență; creativitate; corectitudine; responsabilitate; reputație ireproșabilă (lipsa implicării în cazuri dubioase, inclusiv demonstrate prin investigații jurnalistice, stil de viață corespunzător veniturilor oficiale etc.).
Bibliografia în baza căreia vor fi formulate întrebările pentru concurs la funcția din cadrul Direcției examinare tehnică a navelor de navigației internă, securitatea și supravegherea exploatării nave de navigație internă și tonaj mic:
Acte normative în domeniul administrației publice:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr. 982/2000 privind accesul la informație; Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită a funcționarului public;
- Legea nr. 158 /2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;
- Legea nr. 239/2008 privind transparența în procesul decizional;
- Legea 133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale;
- Legea nr. 100/2017 cu privire la actele normative;
- Hotărârea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public.
Acte normative în domeniul de specialitate:
- Legea nr. 599/1999 pentru aprobarea Codului navigației maritime comerciale al Republicii Moldova;
- Legea nr. 176/2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova;
- Legea nr. 131/2012 privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător;
- Legea nr. 176/2013 privind transportul naval intern al Republicii Moldova;
- Hotărârea Parlamentului nr. 1431/1997 pentru ratificarea Acordului european privind principalele căi navale interne de importanță internațională;
- Hotărârea Parlamentului nr. 86/1998 pentru ratificarea Protocolului adițional la Convenția despre regimul navigației pe Dunăre;
- Hotărârea Guvernului nr. 706/2018 cu privire la crearea Agenției Navale a Republicii Moldova;
- Hotărârea Guvernului nr. 837/2018 pentru aprobarea Metodologiei privind controlul de stat asupra activității de întreprinzător în baza analizei riscurilor în domeniile de control ale Agenției Navale;
- Ordinul AT nr. 156/2009 privind aplicarea Regulilor noi ale Registrului Fluvial din Federația Rusă;
- Ordinul MTC nr. 46/2002 cu privire la aprobarea actelor normative ce se aplică în domeniul transportului naval al Republicii Moldova;
- Ordinul MTC nr. 82/2003 cu privire la aprobarea tarifelor pentru lucrările și serviciile acordate de către Î.S. ”Serviciul National pentru Securitatea Navigației”;
- Ordinul DCDT nr. 111/2004 cu privire la aprobarea actelor normative ce țin de activitatea Inspectoratului de stat pentru navele de tonaj mic;
- Ordinul MTC nr. 190/2005 cu privire la aprobarea Regulamentelor Inspectoratului Registrului Naval al RM, Inspectoratului Navigației Civile al RM, Căpitanului portului maritim comercial și portului fluvial pe fluviul Dunăre;
- Ordinul MTGD nr. 70/2007 cu privire la reglementarea procedurii de măsurare a navelor de navigație internă;
- Ordinul MTID nr. 22/2009 cu privire la punerea în aplicare a tarifelor pentru expertiza navelor de tonaj mic și navelor de agrement;
Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail „Dosarul de concurs”, care va include:
- formularul de participare (anexa la prezentul anunţ); >>>>>>>click aici <<<<<<<
- copia buletinului de identitate;
- copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
- documente ce atestă experiența de muncă;
- cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
- documentele care atestă prestarea voluntariatului, în cazul în care candidatul consideră necesar.
Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).
Termenul limită de depunere a documentelor pentru participarea la concurs este – 04 martie 2022, ora 17-00.
Adresa poştală a ANRM: MD-2028, mun. Chişinău, șos. Hîncești, 53, etajul 5, bir. 511,
Persoana de contact: Școlnîi Angela, telefon: (022) 731396, e-mail: info@narm.md
Informaţia despre data şi ora probei scrise şi a interviului va fi plasată pe pagina web a Agenției Navale a Republicii Moldova www.narm.md, precum şi va fi adusă la cunoştinţa fiecărui candidat admis la proba scrisă sau la interviu prin telefon sau mesaj electronic.
Comisia de concurs își rezervă dreptul de a respinge candidații care atestă lipsa reputației ireproșabile, precum și a altor condiții.